CZCIONKA:
KONTRAST:

Skład osobowy Rady Doktorantów Politechniki Opolskiej:

  • Kadencja - 12.12.2022 - obecnie:
    • Karol Bierczyński - przewodniczący 
    • Mariusz Staroń - zastępca przewodniczącego
    • Aleksander Hebda
    • Danuta Jędrzejewska
    • Kamil Gatnar
    • Marta Skulska
    • Michael Jonek
    • Robert Wróblewski
    • Cyprian Skóra
  • XIII kadencji - 01.01.2018 - 2019
    • Agnieszka Szegda - przewodnicząca
    • Aleksandra Grzona - I zastępca
    • Sławomir Szymocha - II zastępca
    • Rafał Gabor
    • Dariusz Masłowski
    • Monika Pawlita-Posmyk
    • Waldemar Stolarek
    • Tomasz Turba
  • XII kadencji - 01.01.2017 - 31.12.2017:
    • Agnieszka Łagoda - przewodnicząca
    • Urszula Midek - I zastępca
    • Sławomir Szymocha - II zastępca
    • Rafał Gabor
    • Dariusz Masłowski
    • Monika Pawlita-Posmyk
    • Agnieszka Szegda
    • Adriana Szydłowska
    • Tomasz Turba
  • XI kadencji - 01.01.2016 - 31.12.2016:
    • Agnieszka Łagoda - przewodnicząca
    • Krystian Malek - I zastępca
    • Sławomir Szymocha - II zastępca
    • Rafał Gabor
    • Krystian Jurowski
    • Marek Łagoda
    • Agnieszka Szegda
    • Tomasz Turba
  • X kadencji – 01.01.2015 – 31.12.2015:
    • Rafał Gasz - przewodniczący
    • Agnieszka Łagoda - I zastępca
    • Piotr Graca - II zastępca
    • Karolina Gozarska
    • Michał Kozioł
    • Krystian Malek
    • Karolina Skoczowska
    • Izabela Wardach
  • IX kadencji – 01.01.2014 – 31.12.2014:
    • Rafał Gasz - przewodniczący
    • Ewa Marcisz - I zastępca
    • Karolina Gozarska - II zastępca
    • Joanna Dratwa
    • Piotr Graca
    • Łukasz Grzesik
    • Agnieszka Łagoda
    • Izabela Wardach
  • VIII kadencji – 10.12.2012 – 31.12.2013:
    • Rafał Gasz - przewodniczący
    • Michał Böhm - zastępca
    • Joanna Dratwa
    • Ewa Marcisz
    • Karolina Drozdowska
    • Mirosław Lasar
    • Łukasz Grzesik
    • Piotr Zgolak
  • VII kadencji – 18.10.2011 – 09.12.2012:
    • Andrzej Kurek - przewodniczący
    • Mirosław Lasar - zastępca
    • Michał Böhm
    • Sławomir Pochwała
    • Magdalena Niziołek
    • Rafał Gasz
    • Karolina Drozdowska
  • VI kadencji – 19.10.2010 – 17.10.2011:
    • Andrzej Kurek - przewodniczący
    • Sławomir Pochwała
    • Marta Kurek
    • Magdalena Niziołek
    • Mirosław Lasar
  • V kadencji – 01.02.2010 – 18.10.2010:
    • Tomasz Krupa - przewodniczący
    • Sławomir Pochwała
    • Magdalena Rosik
    • Katarzyna Glatki
    • Michał Podpora
  • IV kadencji – 29.09.2009 – 30.01.2010:
    • Andrzej Chabraszewski - przewodniczący
    • Sławomir Pochwała
    • Magdalena Rosik
    • Katarzyna Glatki
    • Michał Podpora
  • III kadencji – 01.10.2008 – 28.09.2009:
    • Łukasz Biłos - przewodniczący
    • Anna Błaszczak-Gawlik
    • Joanna Chałubniec
    • Katarzyna Oszańca
    • Michał Podpora
    • Małgorzata Zygarlicka
  • II kadencji – 01.10.2007 – 30.09.2008:
    • Ewelina Szydłowska - przewodnicząca
    • Łukasz Biłos
    • Anna Błaszczak-Gawlik
    • Marek Krawczyk
    • Alina Twardowska
    • Krzysztof Zosik
  • I kadencji – 23.05.2006 – 30.09.2007:
    • Violetta Stecyk - przewodnicząca
    • Łukasz Biłos
    • Sebastian Borucki
    • Dominika Matuszek
    • Joanna Sobkowicz
    • Ewelina Szydłowska

Samorząd doktorantów zaczął się kształtować po tym, gdy 2 wydziały Politechniki Opolskiej – Mechaniczny i Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki otworzyły studia doktoranckie. Studia te zostały otwarte w roku akademickim 2005/2006. Niedługo po tych wydarzeniach rozpoczęto prace nad utworzeniem samorządu, którego zadaniem było by reprezentowanie ogółu doktorantów. Pierwsze wybory do organów samorządu odbyły się 23 maja 2006 roku.

Najwyższym organem uchwałodawczym samorządu jest Rada Doktorantów Politechniki Opolskiej, na której czele stoi Przewodniczący Rady zwany również Przewodniczącym Samorządu Doktorantów PO. Należy tutaj nadmienić ze samorząd tworzą wszyscy doktoranci PO. Czyli obecnie ponad 135 osób z 3 wydziałów: Budownictwa, Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki oraz Mechanicznego. Każdy z wydziałów wybiera spośród siebie delegatów do Rady. Liczba delegatów jest wyliczana prostym algorytmem: liczba doktorantów danego wydziału podzielona przez 20 i zaokrąglona do jedności. Dlatego obecnie Rada liczy 8 delegatów (WB-1, WEAiI-3, WM-4). Delegaci na 1 zebraniu wybierają spośród siebie przewodniczącego (większością 2/3) oraz jego zastępców. Na każdym z Wydziałów istnieją dodatkowo Wydziałowe Rady Doktorantów składające się z 5 przedstawicieli oraz Sąd Koleżeński. Dodatkowo doktoranci zasiadają w komisjach senackich, radach wydziałów, komisjach programowych, stypendialnych itd.

Zakres działania SD to reprezentowanie interesów doktorantów na Uczelni i na zewnątrz, wyrażanie opinii społeczności doktorantów Politechniki Opolskiej w sprawach, którymi społeczność ta jest zainteresowana. Dodatkowo Samorząd opiniuje projekty decyzji organów Uczelni w sprawach dotyczących doktorantów w tym związanych z organizacją i regulaminem studiów doktoranckich, współpracuje z władzami Uczelni i wydziałów w działaniach zmierzających do poprawy systemu jakości kształcenia, porozumiewa się z odpowiednimi organami Uczelni i współdecyduje w zakresie podziału środków finansowych przeznaczonych na cele doktoranckie. Ważnym elementem działalności jest także Prowadzenie działalności zmierzającej do rozwoju osobowości studiujących oraz realizacji ich zainteresowań poprzez prowadzenie i popieranie działalności naukowej, kulturalnej, turystycznej, sportowej i socjalno-bytowej.

Zgodnie z Regulaminem Samorządu Doktorantów Politechniki Opolskiej (§45 ust. 3 i §26 ust. 1) zarządzam wybory do Organów Samorządu Doktorantów (§8 ust. 1): Rady Doktorantów Politechniki Opolskiej, Wydziałowych Rad Doktorantów, Komisji Rewizyjnej oraz Sądu koleżeńskiego wg. następującego harmonogramu:

  • WBiA – 25.11.2015 r. o godz. 12:00 w sali K-10
  • WEAiI – 24.11.2015 r. o godz. 11:45 w sali S-206
  • WM – 23.11.2015 r. o godz. 12:00 w sali B-325

W załączniku została przedstawiona punktacja poszczególnych osiągnięć doktorantów, która będzie stosowana przy ocenie wniosków do stypendium Rektora dla najlepszych doktorantów z FPM. Punktacja będzie obowiązujązywać od roku akademickiego 2019/2020.

Regulamin

 

Politechnika Świętokrzyska zaprasza studentów i doktorantów do udziału w VI edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Student-Wynalazca”.
Nagrodą główną dla laureatów konkursu będzie udział w 44 Międzynarodowej Wystawie Wynalazków w Genewie w dniach 13-17 kwietnia 2016 r. Organizator sfinansuje koszty stoiska wystawienniczego oraz podróży i pobytu laureatów w Genewie.
Podczas pięciu edycji konkursu ocenie komisji konkursowej poddano już łącznie 379 rozwiązań, przyznano 23 równorzędne nagrody główne, wyróżnieniami uhonorowano 48 wynalazków, a na Międzynarodowych Wystawach Wynalazków w Genewie laureaci zdobyli 8 złotych, 9 srebrnych i 3 brązowe medale, a także liczne nagrody specjalne.
Nabór zgłoszeń do konkursu będzie trwać do 15 stycznia 2016 r. Regulamin konkursu oraz formularze zgłoszeniowe dostępne są na stronie: http://patenty.tu.kielce.pl/konkurs-student/
Informacje na temat konkursu można uzyskać w Centrum Ochrony Własności Intelektualnej Politechniki Świętokrzyskiej: Justyna Bonar - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.; Kamil Kot - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript., tel. 41 34 24 387.

W wyniku wyborów uzupełniających przedstawicielem doktorantów WM w Radzie Doktorantów Politechniki Oposlkiej wybrana została mgr inż. Karolina Skoczkowska. Przedstawicielem doktorantów w Wydziałowej Radzie Doktorantów Wydziału Mechanicznego wybrana została mgr inż. Agnieszka Bok

Nowym przedstawicielom serdecznie gratuluję oraz życzę wielu sukcesów w działalności samorządowej.

Rafał Gasz

Przewodniczący SDPO

W związku z wakatem w Radzie Doktorantów Politechniki Opolskiej przedstawiciela z Wydziału Mechanicznego oraz wakatem w Wydziałowej Radzie Doktorantów Wydziału Mechanicznego, zgodnie z Regulaminem Samorządu Doktorantów Politechniki Opolskiej (§45 ust. 3 i §26 ust. 1) oraz faktem, że zwołane na dzień 19.10.2015 roku wybory uzupełniające nie wyłoniły członków w/w organów, zarządzam na dzień 26.10.2015 roku wybory uzupełniające do RD oraz WRD przedstawiciela WM.

Wybory odbędą się 26.10.2015 roku o godz. 12:00 w sali B325.

*w przypadku nieobecności wymaganej połowy doktorantów, przewodniczący zebrania może zdecydować o przeprowadzeniu wyborów pomimo braku kworum.

Rafał Gasz

Przewodniczący SDPO

Na dzień 21.10.2015 na godzinę 18:00 zwołuję zebranie Rady SDPO. Zebranie odbędzie się w biurze samorządu.

 

W związku z wakatem w Radzie Doktorantów Politechniki Opolskiej przedstawiciela z Wydziału Mechanicznego oraz wakatem w Wydziałowej Radzie Doktorantów Wydziału Mechanicznego, zgodnie z Regulaminem Samorządu Doktorantów Politechniki Opolskiej (§45 ust. 3 i §26 ust. 1) zarządzam na dzień 19.10.2015 roku wybory uzupełniające do RD oraz WRD przedstawiciela WM.

Wybory odbędą się 19.10.2015 roku o godz. 12:00  w sali B325.

*w przypadku nieobecności wymaganej połowy doktorantów, przewodniczący zebrania może zdecydować o przeprowadzeniu wyborów pomimo braku kworum.

Rafał Gasz

Przewodniczący SDPO

Studium Języków Obcych zaprasza na dodatkowe kursy językowe.

Proponujemy kursy z języków: angielskiego, niemieckiego, hiszpańskiego, rosyjskiego , polskiego jako obcego i migowego dla fizjoterapeutów na różnych poziomach zaawansowania.

Informacje o ofercie, cenie i zapisach na stronie www.sjo.po.opole.pl 

ZAPISY TYLKO DO 9 PAŹDZIERNIKA! ZAPRASZAMY!